A360media - A360media

fra Wikipedia, den frie encyklopedi
American Media, Inc.
Type Privat
Industri Media
Grunnlagt 1936 ; For 85 år siden  ( 1936 )
Hovedkvarter New York City, USA
Nøkkel folk
Anthony Melchiorre (eier)
David J. Pecker , administrerende direktør
Roger Altman
Produkter Aviser
Magasiner
Eieren Chatham Asset Management, LLC
Omega Charitable Partnership, LP
Antall ansatte
3,160 (2006)
Nettsted AmericanMediaInc.com

American Media, Inc. (AMI) , er en amerikansk forlegger av magasiner, stormarkeder og bøker basert i New York City. Opprinnelig tilknyttet National Enquirer utvidet medieselskapets beholdning betydelig på 1990- og 2000-tallet. I november 2010 søkte American Media om kapittel 11 konkursbeskyttelse på grunn av gjeld på nesten 1 milliard dollar, men har fortsatt å kjøpe og selge magasinmerker siden den gang.

AMI har vært i nyhetene tilknyttet beskyldninger om fangst- og drepeaksjoner . 12. desember 2018 rapporterte det amerikanske advokatkontoret at AMI innrømmet å ha betalt $ 150 000 til Karen McDougal i konsert med en kandidats presidentkampanje med det ene formål å forhindre skadelige påstander før det amerikanske presidentvalget i 2016 .

I henhold til sin ikke-påtaleavtale med Southern District of New York føderale påtalemyndigheter fra september 2018 , skal "AMI ikke begå noen forbrytelse overhodet" i tre år, ellers skal "AMI deretter bli underlagt tiltale for ethvert føderalt kriminelt brudd som dette kontoret har kjennskap til . "

10. april 2019 tvang Chatham Asset Management , som kontrollerer 80 prosent av AMIs aksjer, AMI til å selge National Enquirer . Dette kom etter at Chatham-eier Anthony Melchiorre, som AMI også har stolt på for å overleve, uttrykte forferdelse over tabloidmagasinets nylige skandaler som involverte hysj pengeassistanse til USAs president Donald Trumps kampanje i 2016 og utpressing av Jeff Bezos . 18. april 2019 gikk AMI med på å selge ikke bare National Enquirer , men to av dets andre publikasjoner, Globe og National Examiner , til Hudson Group .

Historie

De moderne amerikanske media ble til etter at Generoso Pope Jr. , mangeårig eier av National Enquirer , døde i 1988, og tabloidene hans ble under nytt eierskap. Amerikanske tabloider begynte å konsolidere seg i 1990, da American Media kjøpte Star fra Rupert Murdoch. Kjøpet av Globe Communications (eier av Globe and the National Examiner ) fulgte ni år senere. Roger Altman , gjennom Evercore Partners , kjøpte en kontrollerende eierandel i American Media i 1999.

American Media skal ikke forveksles med American Media Distribution, det internasjonale nyhetsdekkingsfirmaet. American Medias tidligere hovedkontor i Boca Raton, Florida , fremtredende i nyhetsoverskrifter i slutten av 2001, etter at et miltbrannangrep ble utført på selskapet og andre medier. Siden har hovedkontoret flyttet til New York City på 1 Park Avenue på Manhattan , før de flyttet til Financial District til det tidligere JP Morgan Chase- hovedkvarteret på 4 New York Plaza. Bygningen ble hardt skadet av orkanen Sandy, men åpnet igjen i februar 2013.

AMI fortsatte å utvide etter at det kjøpte Joe Weiders Weider Publications i 2002. Joe Weider fortsatte å administrere kontrollen over sine magasiner under AMIs datterselskap Weider Publications til han døde i mars 2013.

American Media eier også Distribution Services, et salgsselskap for magasiner i butikk. I høst 2002 lanserte boken-publisering forlaget , AMI Books.

2010-tallet: Konkurs og fortsatte oppkjøp

I 2009 ble American Media overtatt av obligasjonseierne for å holde det utenfor konkurs.

I november 2010 søkte American Media om kapittel 11 konkursbeskyttelse på grunn av nesten 1 milliard dollar i gjeld, og eiendeler på mindre enn $ 50.000. Dets datterselskap, American Media Operations Inc., noterte eiendeler på $ 100 til $ 500 millioner og en gjeld på over $ 1 milliard. Det gikk ut i desember.

I mai 2014 kunngjorde American Media en beslutning om å flytte hovedkontoret til National Enquirer fra Florida, hvor det hadde vært lokalisert siden 1971, tilbake til New York City, hvor det opprinnelig begynte som The New York Enquirer i 1926. I august 2014, American Media ble kjøpt opp av Chatham Asset Management og Omega Charitable Partnership .

I 2015 solgte amerikanske medier Shape , Natural Health og Fit Pregnancy til Meredith .

I 2016 avslørte Pecker overfor Toronto Star at AMI nå stolte på støtte fra Chatham Asset Management og dets eier Anthony Melchiorre. Hedgefondet på 4 milliarder dollar eier 80 prosent av AMIs aksjer.

I mars 2017 kjøpte American Media Us Weekly fra Wenner Media for en rapportert $ 100 millioner. Tre måneder senere, i juni 2017, kjøpte American Media også Men's Journal fra Wenner Media.

I juni 2018 kjøpte American Media 13 merkevarer fra Bauer Media Group, inkludert In Touch Weekly , Life & Style og Closer for å legge til kjendisporteføljen. De kjøpte også Bauer Medias barnegruppe inkludert J-14 og Girl's World .

I februar 2019 kjøpte American Media TENs eventyrsportseiendommer.

I april 2019 ble National Enquirer rapportert å være til salgs og sannsynligvis bli solgt innen få dager. Selskapet uttalte at det hadde flyttet vekt fra tabloider til sine "blanke" magasiner som Us Weekly og Men's Journal . Dette kom etter press fra Chatham-eier Anthony Melchiorre, som uttrykte misnøye med Enquirers journalistiske stil. 18. april 2019 godtok AMI et tilbud fra Hudson News-sjef James Cohen og gikk med på å selge ikke bare National Enquirer , men også Globe and The Examiner til Hudson News for $ 100 millioner. På det tidspunktet salget ble kunngjort, hadde AMI omtrent 355 millioner dollar i gjeld.

"Catch-and-kill" -skandaler knyttet til Donald Trump

På slutten av 2015 betalte AMI $ 30.000 til Dino Sajudin, en dørvakt ved Trump Tower , for å få rettighetene til historien der han påstått at Donald Trump hadde en affære på 1980-tallet som resulterte i fødselen av et barn. Sajudin i april 2018 identifiserte kvinnen som Trumps tidligere husholderske. AMI-journalister fikk navnene på kvinnen og det påståtte barnet, mens Sajudin besto en løgnedetektortest da han vitnet om at han hadde hørt historien fra andre. Kort tid etter at betalingen ble utført, beordret Pecker reporterne til å droppe historien. I april 2018 nektet AMI-sjef for innhold, Dylan Howard, historien ble "spiket" i en såkalt " catch and kill " -operasjon, og insisterte på at AMI ikke kjørte historien fordi Sajudins historie manglet troverdighet. 24. august 2018, etter at AMI hadde løslatt Sajudin fra kontrakten, fikk CNN en kopi av den og publiserte utdrag. Kontrakten ba Sajudin om å gi "informasjon om Donald Trumps uekte barn", men inneholdt ikke nærmere detaljer om Sajudins historie.

Karen McDougal

American Media Inc. Ikke-påtaleavtale
American Media Inc. Ikke-påtaleavtale

I 2016 betalte AMI Playboy- modellen Karen McDougal $ 150 000 for eksklusive rettigheter til påstandene hennes om en ti måneders affære med Donald Trump - som hun hevdet skjedde i 2006–2007, da han allerede var gift med Melania - men AMI publiserte aldri historien. AMI anerkjente offentlig å ha utbetalt etter at The Wall Street Journal avslørte det dager før presidentvalget i 2016, men AMI benektet at formålet hadde vært å "drepe skadelige historier om " Trump; i stedet hevdet AMI at det bare hadde betalt for "eksklusive livsrettigheter til ethvert forhold [McDougal] har hatt med en davært gift mann" og "to års verdi av hennes fitness-spalter og magasinomslag." I mars 2018 anla McDougal søksmål for å ugyldiggjøre taushetsavtalen hun hadde med AMI. En måned senere slo AMI opp med McDougal, slik at hun kunne snakke om den påståtte saken. I august 2018 ble det rapportert at AMI-sjef / styreleder David Pecker og AMI-sjef for innhold, Dylan Howard, ble innvilget vitneimmunitet i bytte for sitt vitnesbyrd om hush-pengebetalinger utført av Donald Trumps daværende personlige advokat, Michael Cohen , i et forsøk på å påvirke presidentvalget i 2016.

12. desember 2018 kunngjorde det amerikanske advokatkontoret sin avtale med AMI. "AMI innrømmet at det betalte $ 150 000 i konsert med en kandidats presidentkampanje," sa pressemeldingen, slik at Karen McDougal ikke ville "offentliggjøre skadelige påstander om kandidaten før presidentvalget i 2016. AMI innrømmet videre at dets hovedformål i utbetalingen var å undertrykke kvinnens historie for å forhindre at den påvirket valget. " Som et resultat av denne avtalen, ville AMI ikke møte tiltale og ble enige om å yte omfattende bistand til påtalemyndighetene om involvering av Trump og andre politikere i selskapet. Den samme pressemeldingen avslørte også at Michael Cohen ble dømt til tre års fengsel for ulike forbrytelser, inkludert $ 150.000-kampanjefinansieringsbruddet - tilrettelegging av betalingen til McDougal - som han tilsto skyld 21. august 2018.

Jeff Bezos utpressing

I januar 2019 brøt National Enquirer en historie om utenomekteskapelig affære av Amazon- grunnlegger og Washington Post- eier Jeff Bezos med Lauren Sánchez . Bezos begynte å undersøke hvordan og hvorfor informasjonen hadde blitt lekket til National Enquirer. President Trump har lenge uttrykt misnøye med Bezos, og Trumps irritasjon kan ha økt på grunn av Washington Posts kritiske dekning av drapet (og den påfølgende skjulingen) av en av sine journalister, Jamal Khashoggi . Dette, mistenker Bezos, kan ha vært den politiske motivasjonen for noen til å lekke sin affære til tabloiden.

7. februar 2019 delte Bezos e-postmeldinger som han hadde mottatt dagen før der AMI søkte en offentlig uttalelse fra ham og hans advokat, og bekreftet at de ikke har noe kunnskap eller grunnlag for å antyde at AMs dekning [av den seksuelle affæren] var politisk motivert eller påvirket av politiske krefter, og en avtale om at de vil slutte å henvise til en slik mulighet. " AMI-sjef for innhold, Dylan Howard, og hans advokat Jon Fine truet Bezos og sa at hvis Bezos ikke umiddelbart oppfyller deres krav, ville AMI publisere selfies og sex som ble sendt mellom Bezos og kjæresten. Bezos skrev at han ville nekte å gjøre denne "spesifikke løgnen" eller på annen måte delta i denne utpressingskuppet som "ingen virkelige journalister [ville] noen gang foreslå." "Selvfølgelig vil jeg ikke publisere personlige bilder," la Bezos til, men han sa at han velger å "stå opp, rull denne loggen og se hva som kryper ut."

Samme dag publiserte The Washington Post en artikkel om saken og siterte en tidligere statsadvokat som spekulerte i at denne nyheten kunne undergrave AMIs nylige avtale med regjeringen. Hvis aktor bestemmer at de må legge inn nye strafferettslige anklager mot AMI, kan det hende at regjeringen ikke kan "fortsette å bruke dem [AMI] for å hjelpe andre pågående etterforskninger," sa Robert Mintz.

Lauren Sanchez bror, Michael Sanchez, en ivrig Trump-supporter, uttalte at han ble fortalt av flere AMI-ansatte at Enquirer satte seg for å gjøre "en fjerning for å gjøre Trump lykkelig" og The Daily Beast rapporterte å se dokumenter som viste at Sanchez mente Bezos-historien var kjøre med "President Trumps kunnskap og takknemlighet."

Publikasjoner

Divisjoner

  • AMI Books
  • AMI Entertainment Group
  • Distribusjonstjenester, Inc.
  • Dew Tour

Se også

Referanser

Eksterne linker