The Daily Caller - The Daily Caller

fra Wikipedia, den frie encyklopedi

The Daily Caller
Daily Caller 2019-logoen svart.png
Type nettsted
Nyheter, mening, konspirasjonsteori
Tilgjengelig i Engelsk
Grunnlagt 11. januar 2010  ( 2010-01-11 )
Hovedkvarter 1920 L Street NW Floor 2, Washington, DC 20036
Eieren The Daily Caller, Inc.
Grunnlegger Tucker Carlson
Neil Patel
Nøkkel folk Neil Patel (forlegger)
Geoff Ingersoll (sjefredaktør)
Eric Lieberman (administrerende redaktør)
Timothy Nerozzi (redaktør for Breaking News)
URL dailycaller .com
Reklame Innfødt
Registrering Valgfritt, påkrevd å kommentere
Lanserte 11. januar 2010 ; For 11 år siden  ( 2010-01-11 )
Nåværende status på nett

Daily Caller er et høyreorientert nyhets- og meningsnettsted basert i Washington, DC. Det ble grunnlagt av nå- Fox News- vert Tucker Carlson og politisk ekspert Neil Patel i 2010. Lansert som et "konservativt svar på The Huffington Post ", The Daily Caller firdoblet publikummet og ble lønnsomt innen 2012, og overgikk flere konkurrerende nettsteder innen 2013. Daily Caller er medlem av Det hvite husets pressebasseng .

The Daily Caller har publisert falske historier ved flere anledninger. Nettstedet publiserer artikler som bestrider den vitenskapelige konsensus om klimaendringer . Fram til 2018 hadde nettstedet også publisert artikler av hvite supremacists som Jason Kessler og Peter Brimelow . Scott Greer var assisterende redaktør i The Daily Caller . Etter avgangen i juni 2018 ble det avslørt at han publiserte artikler som støttet hvite nasjonalistiske , rasistiske antisvart og antisemittiske synspunkter under et pseudonym i hvite supremacistpublikasjoner.

I juni 2020 forlot Carlson nettstedet. Patel bekreftet at han hadde kjøpt ut Carlsons eierandel og hentet inn en ny partner, en muslimsk amerikansk demokrat . Daily Caller ble et minoritetseid og kjørt selskap etterpå.

Historie

Oversikt

The Daily Caller ble grunnlagt av Tucker Carlson og Neil Patel . Etter å ha samlet inn 3 millioner dollar i finansiering fra forretningsmann Foster Friess , ble nettstedet lansert 11. januar 2010. Organisasjonen startet med et rapporteringsmedarbeidere på 21 på kontor i Washington. Det ble lansert som et "konservativt svar på The Huffington Post ", som også inneholder seksjoner i et bredt spekter av emner utover politikken. Da The Daily Caller ble lansert i 2010, ble den det tredje Washington DC-baserte nyhetssiden i tillegg til Talking Points Memo og Politico .

I en 2010 intervju med Columbia Journalism Review , Tucker Carlson beskrevet The Daily Caller ' s potensielle publikum som "[p] eople som er mistenksom av konvensjonelle nyhetsorganisasjoner." Carlson sa "dekningen av teselskapet blåser meg bort av sin dumhet. Antagelsen til nesten alle jeg kjenner som dekker politikk for nettverk eller dagsaviser er: de er alle birthers, de er alle galne, de er opprørte om fluor i vannet, sannsynligvis rasistisk. Og disse antagelsene har hindret god journalistikk i å finne sted. "

Ved slutten av 2012 rapporterte The New York Times at nettstedet hadde firedoblet sidevisningen og det totale publikummet og hadde blitt lønnsomt uten noen gang å kjøpe en annonse for seg selv. I 2013 mottok nettstedet over 35 millioner visninger i måneden ifølge Quantcast , og overgikk konkurrerende nettsteder som The Washington Times , Politico og Forbes . Nettstedet har et aktivt fellesskap, med over 200 000 kommentarer hver måned.

I følge 2018-boken Network Propaganda: Manipulation, Desinformation, and Radicalization in American Politics , skrevet av forskere fra Harvard University, Yochai Benkler , Robert Faris og Hal Roberts, klarer The Daily Caller ikke å følge journalistiske normer i sin rapportering.

Vince Coglianese erstattet Carlson som sjefredaktør i 2016 da Tucker Carlson Tonight- showet startet opp på Fox. Carlson forlot nettstedet i juni 2020 for å øke fokuset på sitt nye show. Karl Rove har sagt at " The Daily Caller er nødvendig lesing for alle som ønsker å være på farta med hva som skjer med politikk i Amerika." Larry Kudlow refererte til nettstedet som "en av [hans] favoritter." Faktasjekkere har ofte avslørt historiene om Daily Caller .

I 2017 lanserte The Daily Caller sitt faktasjekkende nyhetsside CheckYourFact.com. I 2018 ble nettstedet godkjent av Poynter Institutes International Fact-Checking Network (IFCN) og ble en faktasjekkingspartner for Facebook i 2019.

I 2019 ble The Daily Caller , sammen med One America News Network og The Gateway Pundit , avskrevet av Wikipedia-fellesskapet for å ha publisert falsk informasjon.

Obama-administrasjonen

Villedende video om NPR

I 2011 var The Daily Caller det første nyhetsutvalget som spredte en video av den konservative provokatøren James O'Keefe, som angivelig viste en NPR-innsamling som hånte republikanerne. Det ble senere bevist at videoen ble redigert på villedende vis.

Undersøkende serie om mediesaker

I februar 2012 publiserte The Daily Caller en "undersøkende serie" av artikler medforfatter av Carlson, som påstått å være en innsidereksposé av Media Matters for America (MMfA), en liberal vakthundgruppe som overvåker og gransker konservative medier, og grunnleggeren David Brock . Med henvisning til "nåværende og tidligere" MMfA-ansatte, "venner" av Brock og en "fremtredende liberal", karakteriserte artikkelen MMfA som "en atmosfære av spenning og paranoia" og fremstiller Brock som "uberegnelig, ustabil og urovekkende," som "sliter med psykiske lidelser, "i frykt for" høyreorienterte snikmordere, "en vanlig kokainbruker og ville" stenge [lokale barer] og feste til seks om morgenen. " Reuters mediekritiker og libertarian Jack Shafer kritiserte The Daily Caller- stykket som "anonymt skitt," og la til " Daily Caller angriper Media Matters med dårlig journalistikk og halt propaganda". Shafer sa at han "aldri hadde tenkt så mye på Media Matters 'watchdogging eller Brocks journalistikk".

Heckling av Obama

I 2012 avbrøt The Daily Caller- reporter Neil Munro president Barack Obama under en av hans pressekonferanser, mens Obama ga kommentarer. Obama sa: "Neste gang jeg foretrekker at du lar meg fullføre uttalelsene mine før du stiller et spørsmål." Obama avskjærte Munros svar og sa: "Jeg ba ikke om argument." Munros avbrudd av kommentarer fra presidenten ble allment ansett som et oppsiktsvekkende brudd på etiketten. Sjefredaktør Tucker Carlson forsvarte Munros heckling og sa "Som en generell sak er journalister der for å stille [spørsmål]" og at han var "stolt" av Munro.

Munro sa senere i en uttalelse at hans intensjon var å stille spørsmål etter at presidenten hadde uttalt seg, men han hevdet å ha feilbedømt da presidenten stengte. "Jeg tidsbestemte spørsmålet med å tro at presidenten avsluttet kommentarene, fordi jeg naturlig nok ikke har til hensikt å avbryte USAs president. Jeg vet at han sjelden tar spørsmål før han går bort fra talerstolen. Da jeg stilte spørsmålet da han avsluttet sitt tale snudde han ryggen til de mange reporterne, og gikk bort mens jeg og minst en annen reporter stilte spørsmål. "

Falske påstandspåstander

I november 2012 postet The Daily Caller intervjuer med to kvinner som hevdet at den demokratiske senatoren i New Jersey, Bob Menendez, hadde betalt dem for sex mens han var gjest hos en kampanjedonor. Påstanden kom fem dager før senatvalget i New Jersey i 2012 . Nyhetsorganisasjoner som ABC News , som også hadde intervjuet kvinnene, The New York Times , og New York Post nektet å publisere beskyldningene, og så på dem som ubegrunnet og manglet troverdighet. Deretter uttalte en av kvinnene som beskyldte Menendez at hun hadde blitt betalt for å falskt implisere senatoren og aldri hadde møtt ham. Menendez-kontoret beskrev påstandene som "produsert" av en høyreorientert blogg som et politisk motivert utstryk.

Noen uker senere kunngjorde politiet i Den Dominikanske republikk at tre kvinner hadde hevdet at de fikk betalt $ 300–425 dollar hver for å lyve om å ha hatt sex med Menendez. Dominikanske politimyndigheter hevdet også at kvinnene hadde fått betalt for å lyve om Menendez av en person som hevdet å jobbe for The Daily Caller . Nettstedet nektet denne påstanden, og sa: "På ingen tid byttet noen penger mellom The Daily Caller og noen kilder eller enkeltpersoner knyttet til denne etterforskningen". Poynter Institute beskrev det som ble sett på som avsløringen av The Daily Caller ' "scoop", og skrev: " The Daily Caller står ved sine rapporter, selv om de tilsynelatende ikke føler behov for å bevise påstandene sine riktig " .

Fox News-kontrovers

I mars 2015 sluttet The Daily Caller- spaltisten Mickey Kaus etter at redaktør Tucker Carlson nektet å kjøre en kolonne som var kritisk mot Fox News- dekning av innvandringspolitisk debatt. Carlson, som jobber for Fox News, ønsket angivelig ikke at The Daily Caller skulle publisere kritikk av et firma som ansatte ham.

Presidentvalget 2016

Ifølge en studie av Harvard Universitys Berkman Klein Center for Internet and Society , var The Daily Caller blant de mest populære nettstedene til høyre under presidentvalget i 2016. Studien fant også at The Daily Caller ga "forsterkning og legitimering" for "de mest ekstreme konspirasjonssidene", som Truthfeed , InfoWars , The Gateway Pundit og Conservative Treehouse under presidentvalget i 2016. The Daily Caller benyttet også "innvandrerfortellinger som ekko følelser fra alt-høyre og hvite nasjonalister, men uten det eksplisitt rasistiske og pro-segregerende språket."

I en av sine hyppigst delte historier hevdet The Daily Caller falskt at Marokkos kong Mohammed VI fløy Bill Clinton med en privat jetfly, og at dette var utelatt fra Clinton-stiftelsens skatteopplysninger. The Daily Caller fremsatte også det "helt ubegrunnede og uten kilde påstand" om at Hillary Clinton instruerte Environmental Protection Agency "leder Lisa Jackson om å prøve å stenge Mosaic Gødning, beskrevet som Amerikas største fosfatgruveselskap, i bytte mot en donasjon på 15 millioner dollar til Clinton Stiftelse fra kong Mohammed VI i Marokko, tilsynelatende til fordel for Marokkos statseide fosfatfirma. "

Trump-administrasjonen

Daglig innringerjournalist Stephanie Hamill intervjuer republikansk kongressmedlem Andy Biggs i 2020.

Oppmuntring til vold mot demonstranter

I januar 2017 la The Daily Caller ut en video som oppmuntret til vold mot demonstranter. Opptakene viste en bil som pløyet gjennom demonstranter, med overskriften "Her er et hjul med biler som pløyer gjennom demonstranter som prøver å blokkere veien". Videoklippet ble satt til et cover av Ludacris '" Move Bitch ." Denne Daily Caller- stubben vekket oppmerksomhet i august 2017 da en hvit supremacist pløyde bilen sin gjennom en gruppe motprotestere på et hvitt nasjonalistisk møte i Charlottesville. Etter at videoen vakte oppmerksomhet, slettet The Daily Caller den fra nettstedet sitt.

Stefan Halper

Daily Caller var det første nyhetsutvalget som rapporterte om Stefan Halper , en konfidensiell FBI-kilde, og hans interaksjon med Trump-kampanjens rådgivere Carter Page og George Papadopoulos . Papadopoulos erkjente senere skyld for å ha lyve til FBI om kampanjesaker. Page ble gjenstand for overvåkingsordrer utstedt av USAs utenriks etterretningsovervåkningsdomstol angående kontakter med russiske etterretningstjenestemenn. Andre nyhetsbutikker bekreftet Halpers identitet, men rapporterte ikke identiteten hans fordi amerikanske etterretningstjenestemenn advarte om at det ville true ham og hans kontakter.

Påstått kinesisk e-posthacking

I august 2018 kjørte The Daily Caller en historie som påstod at et kinesisk-eid selskap hacket den daværende utenriksminister Hillary Clintons private e-postserver og med hell innhentet nesten alle e-postene hennes. Daily Caller siterte "to kilder orienterte om saken." Etter å ha publisert historien, tvitret president Trump påstandene i The Daily Caller ' s ubegrunnede rapportering. FBI sa at bevisene ikke var fraværende.

Imran Awan

Daily Caller presset konspirasjonsteorier om Imran Awan , en IT-arbeider for demokrater i det amerikanske representanthuset . Daily Caller søkte å knytte Awan til mange påståtte kriminelle aktiviteter, inkludert uautorisert tilgang til statlige servere. Reporteren bak dekningen av Awan sa til Fox News at forholdet var "rett ut av James Bond." En 18-måneders etterforskning av føderale påtalemyndigheter fant ingen bevis for ugjerninger i Awans arbeid i huset og ingen støtte for konspirasjonsteoriene om Awan. I kunngjøringen om avslutningen av etterforskningen irettesatte etterforskerne en litani av høyreorienterte konspirasjonsteorier om Awan.

Demokratiske representanter

I januar 2019 publiserte The Daily Caller en historie med den misvisende overskriften "Her er bildet noen beskrevet som en naken selfie av Alexandria Ocasio-Cortez ." Bildet var ikke av Ocasio-Cortez. Ocasio-Cortez fordømte The Daily Caller sin handling som "helt motbydelig oppførsel." The Daily Caller beklaget overskriften og endret den. Daily Caller sa at innholdet i historien ikke var ulikt historier publisert av Vice og The Huffington Post . Vice hadde publisert en artikkel som avslørte at bildet tilhørte Ocasio-Cortez.

Derek Hunter oppsigelse

I juni 2020 hevdet advokater for Securities and Exchange Commission at den tidligere lobbyisten Jack Abramoff og hans medarbeidere i hemmelighet betalte forfattere for å markedsføre AML Bitcoin, en kryptovaluta godkjent av Abramoff. Beskrivelsen av en artikkel som påstås å være en del av ordningen matchet et stykke av Derek Hunter, en forfatter og podcastvert for The Daily Caller. Hunter trakk seg fra The Daily Caller mens han nektet for at han hadde blitt betalt ulovlig for noen artikler.

Truet søksmål mot Louisville Metro Police Department

Under The Daily Caller dekning av protester i Louisville, Kentucky relatert til skytingen av Breonna Taylor og påfølgende dom over det involverte politiet, ble to av deres journalister arrestert, noe som fikk medstifter Patel til å true en søksmål mot Louisville Metro Police Department. .

Ansatte, bidragsytere og organisering

Daily Caller medstifter Tucker Carlson

The Daily Caller er i Det hvite hus roterende trykk basseng og har full-time journalister på Capitol Hill.

Bidragsytere til The Daily Caller har inkludert økonom Larry Kudlow , kongressmann Mark Sanford , tidligere høyttaler for huset Newt Gingrich , tidligere amerikanske senatkandidat og dommer Jeanine Pirro , billedhugger Robert Mihaly , diplomat Alan Keyes , Ann Coulter og NRA-ILA .

The Daily Caller er vert for The Mirror , en blogg skrevet av tidligere FishbowlDC-redaktør og The Hill- spaltist Betsy Rothstein. Mirror dekker media i Washington DC , nyheter relatert til journalistikkorganisasjoner, samt politisk og mediarelatert sladder. Merkelinjen er "Refleksjoner av en selvopptatt by."

Påstand om misbruk

I følge Callum Borchers fra The Washington Post har The Daily Caller "en merkelig forretningsstruktur som gjør det mulig å øke inntektene samtidig som den reduserer skatteplikten." Organisasjonen, et kommersielt selskap, gjør dette ved å stole på sin veldedighetsarm, The Daily Caller News Foundation, for å opprette flertallet av nyhetsinnholdet.

Lisa Graves fra Center for Media and Democracy argumenterer: "Det er en enorm rip-off for skattebetalere hvis The Daily Caller News Foundation mottar inntekter som de ikke betaler skatt for, for å produsere historier som brukes av den profittbedrift , som deretter tjener penger på historiene gjennom annonser. " Benjamin M. Leff fra American University skriver: "Men det faktum at det også gir innholdet til andre utgivere gratis, er bevis på at det ikke drives til privat fordel for den profitt, selv om det er den dominerende for profitt bruker av innholdet. "

Politiske holdninger

Da den først ble lansert i januar 2010, sa Mercedes Bunz , som skrev for The Guardian , at The Daily Caller "satte seg opp for å være det konservative svaret på The Huffington Post ". Ifølge Bunz markedsførte Carlson det et år før nettstedet ble lansert som "et nytt politisk nettsted som lener seg mer til høyre enn Politico og TalkingPointsMemo ". Imidlertid, ved lanseringen, skrev han et brev til leserne som sa at det ikke skulle være et høyreorientert nettsted. "Vi kommer ikke til å suge opp til makthavere, slik så mange har gjort," erklærte Carlson.

Under et intervju i januar 2010 med Politico sa Carlson at The Daily Caller ikke var knyttet til hans personlige politiske ideologier, og at han ønsket at det skulle være "å bryte historier av betydning". I en Washington Post artikkel om The Daily Caller ' s lansering, Howard Kurtz skrev: "[Carlsons] partner er Neil Patel, en tidligere Dick Cheney aide. Hans mening redaktør er Moira Bagley, som tilbrakte 2008 som Republican National Committee pressesekretær. Og hans finansiering på 3 millioner dollar kommer fra Wyoming-finansmannen Foster Friess, en GOP-donor i stor tid. Men Carlson insisterer på at dette ikke vil være et høyreorientert nettsted ". Kurtz siterte Carlson og sa: "Vi håndhever ingen form for ideologisk ortodoksi på noen". I et intervju med The New York Times sa Carlson at de aller fleste tradisjonelle rapporteringer kommer fra et liberalt synspunkt og kalte The Daily Caller ' rapportering "balansen mot resten av konvensjonell presse".

I en artikkel fra Washington i 2012 sa Tom Bartlett at Carlson og Patel utviklet The Daily Caller som "et konservativt nyhetsnettsted i form av den liberale Huffington Post, men med mer våpendekning og færre lysbildefremvisninger på brystvorten".

I 2019, den Columbia Journalism Review beskrevet The Daily Caller som "høyresiden", en beskrivelse også brukt av Business Insider , Snopes , og Harvard University 's Berkman Klein Center for Internet & Society . I følge The Guardian i april 2019 er The Daily Caller kjent for sitt pro-Trump-innhold. En Politico- artikkel fra 2021 beskrev The Daily Caller som "mainstream right" i sin posisjonering, i motsetning til mer "konspiratoriske frynser" utsalgssteder som One America News Network .

Miljøspørsmål

Nektelse av klimaendringer

Daily Caller har publisert artikler som bestrider den vitenskapelige konsensus om klimaendringer . Ifølge Science magazine, The Daily Caller " 'fokuserer klimarapportering på tvil og høydepunkter data som tyder på klimahensyn fra verdens ledende vitenskapelige etater og organisasjoner er feil.' S

I 2017 publiserte The Daily Caller en historie som feilaktig hevdet at en "peer-reviewed study" av "to forskere og en veteranstatistiker" fant at de siste årene ikke har vært de varmeste noensinne. Den påståtte "studien" var en PDF-fil på en WordPress-blogg, og ble verken fagfellevurdert eller publisert i et vitenskapelig tidsskrift. Også i 2017 publiserte The Daily Caller ukritisk en falsk Daily Mail- historie som hevdet at National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) manipulerte data for å gjøre klimaendringene verre; på samme tid avslørte legitime nyhetssalonger Daily Mail- historien, det samme gjorde Media Matters . Også i 2017 publiserte The Daily Caller en historie som hevdet at en undersøkelse ikke fant bevis for at temperaturen økte i løpet av en 23-års periode, som klimaforskere beskrev som en misvisende historie. I 2016 publiserte The Daily Caller en historie som hevdet at klimaforsker Michael Mann (direktør for Earth System Science Center ved Pennsylvania State University ) hadde hevdet at data er unødvendige for å måle klimaendringene; Mann beskrev historien som "uhyggelig falsk". I 2015 skrev The Daily Caller at NOAA "fiklet [d]" med data da byrået publiserte en rapport som konkluderte med at det ikke var noe pause i den globale oppvarmingen.

Falske EPA-historier

I 2011 publiserte Daily Caller en falsk historie som hevdet at United States Environmental Protection Agency (EPA) skulle bruke 21 milliarder dollar per år på å ansette 230 000 ansatte for å regulere klimagassutslipp; på den tiden hadde EPA 17 000 ansatte og et samlet budsjett på 8,7 milliarder dollar. Historien ble viral i høyreorienterte medier, og republikanske politikere gjentok historien. Andre nyhetsutsendelser bemerket at historien var falsk, men The Daily Caller sto ved historien. Adweek rapporterte at avgjørelsen til David Martosko, administrerende redaktør i The Daily Caller , om å stå ved historien forårsaket forferdelse blant noen av nettstedets ansatte, som mente at avgjørelsen undergravde troverdigheten til utsalgsstedet.

I 2018, etter at en nasjonal klimavurderingsrapport om innvirkningen av klimaendringene i USA ble utgitt av Trump-administrasjonen (som hadde vært i arbeid i flere år og strekker seg inn i Obama-presidentskapet), avviste Trumps EPA rapportens funn. Trumps EPA hevdet falskt at Obama-administrasjonen hadde presset forfatterne av rapporten til å fokusere på det verste tilfellet. Ved å gjøre det siterte EPA en Daily Caller- historie. FactCheck.Org skrev om historien om The Daily Caller at det ikke var noe bevis for påstandene som ble fremsatt, rapporten fokuserte både på lavere og høyere scenarier, og mye av rapporten så på konsekvensene av klimaendringene som allerede hadde skjedd. FactCheck.Org bemerket at rapporten gjennomgikk flere gjennomganger, både internt og eksternt, og at rapporten var tilgjengelig for offentlig gjennomgang i en periode på tre måneder. Daily Caller sitert som et bevis for sine påstander et notat som angivelig viste at Obama-administrasjonen presset forfatterne av rapporten til å inkludere worst-case scenarier; FactCheck.Org bemerket notatet "viser ikke at Obama-administrasjonen presset på for visse scenarier."

Bånd til hvite supremacists

I september 2018 rapporterte The Atlantic at Scott Greer, tidligere assisterende redaktør og bidragsyter i The Daily Caller mellom 2014 og 2018, hadde skrevet stykker under et pseudonym "Michael McGregor" i den hvite supremacist- publikasjonen Radix Journal fra 2014 til 2015 . I artikler for Radix Journal uttrykte Greer hvite nasjonalistiske synspunkter, samt rasistiske antisvart og antisemittiske synspunkter. Mens han i e-post og meldinger uttrykte han antikristne og antisemittiske teorier, så vel som forholdet til Richard Spencer . Etter å ha blitt konfrontert med sine tidligere hvite supremacistiske skrifter, trakk Greer seg fra enhver tilknytning til The Daily Caller . I 2017 ble det avslørt at Scott Greer hadde bånd til medlemmer av den hvite nasjonalistbevegelsen, inkludert vennskap med Devin Saucier, assistent til Jared Taylor fra amerikansk renessanse , og antiinnvandreraktivist Marcus Epstein fra VDare , som hadde erkjent seg skyldig i å ha angrepet en afrikaner. Amerikansk kvinne to år før begynnelsen av forholdet til Scott Greer. Greer hadde senere slettet deler av sin Facebook- side, men blir sett fotografert med hvite nasjonalister som Spencer, Tim Dionisopoulos, Vinene i Vinland , og ser også ut til å ha på seg klær som tilhører gruppen Youth for Western Civilization . The Daily Caller selv uttalte senere om hvorfor han ikke hadde fått sparken i 2017: "Vi hadde to valg: Avskjed en ung mann på grunn av noen bilder tatt av ham på metallutstillinger på college, eller ta hans ord. Vi valgte å stole på ham. Nå, hvis det du hevder er nøyaktig, vet vi at tillit var en feil, vi vet at han løy for oss. Vi vil ikke publisere ham, noen i disse kretsene eller noen som tenker som dem. Folk som omgås disse taperne har ingen forretningsskriving for vårt selskap. "

Fram til 2017 hadde The Daily Caller lagt ut artikler av Jason Kessler , en hvit supremacist som organiserte et møte med hundrevis av hvite nasjonalister i Charlottesville . Før Kessler la ut artikkelen sin, hadde han snakket på hvite supremacist-samlinger. Etter at Kessler fikk oppmerksomhet for sin organisering av Charlottesville hvite supremacist-rally, fjernet The Daily Caller artiklene sine fra nettstedet, men The Daily Caller- sjefredaktør forsvarte Kesslers artikler.

Fram til 2017 hadde nettstedet også publisert stykker av Peter Brimelow , grunnlegger av det hvite supremacistnettstedet VDARE. og av David Hilton, en antisemitt som har presset konspirasjonsteorier om at Israel sto bak angrepene 11. september. I sine artikler for The Daily Caller fremmet Hilton antisemittiske konspirasjonsteorier om George Soros, samt konspirasjonsteorier om " Kulturell marxisme ".

Også Southern Poverty Law Center (SPLC) rapporterte i 2017 at The Daily Caller hadde et "hvitt nasjonalistisk problem", med henvisning til bidrag fra Kessler, Brimelow, Greer og Ilana Mercer, hvis skriving om antatt rasemotivert kriminalitet i Sør-Afrika ble også publisert. på det hvite nasjonalistiske nettstedet American Renaissance samme dag som det dukket opp i The Daily Caller . SPLC trakk senere påstanden om at Richard Pollock, en troende jøde, var en hvit nasjonalist og sa "Pollock ble opprinnelig inkludert i denne historien", men "det er ingen bevis som tyder på at Pollock ellers er en hvit nasjonalist."

Utmerkelser

  • 2012 Edward R. Murrow Award for "Horse Soldiers of 9-11" av Alex Quade
  • 2012 American Legion Fourth Estate Award for "The Horse Soldiers of 9-11" av Alex Quade
  • 2012 Telly Award for "The Horse Soldiers of 9-11" av Alex Quade

Referanser

Eksterne linker